Levering

De notaris beschermt u bij de grootste financiële uitgave van uw leven!

De notaris zorgt voor de juridische vastlegging van de daadwerkelijke eigendomsoverdracht, de vestiging van het hypotheekrecht, de uitvoering van het administratieve proces en de geldstromen. Ook wordt onderzocht of de woning mag worden geleverd, de kadastrale gegevens correct zijn en geen beslagen door schuldeisers zijn gelegd.

Kortom: de notaris staat borg voor rechtszekerheid bij de overdracht van uw woning

De aankoop van een woning kan het moment zijn om andere zaken ook gelijk goed te vast te leggen zoals samenwonen, huwelijkse voorwaarden, schenkingen, testamenten.

Het opmaken van de leveringsakte

U ziet de notaris vaak alleen op de dag waarop u eigenaar wordt van de woning. De notaris en zijn medewerkers hebben dan al veel werk verricht, gemiddeld tussen de 8 en 12 uur vanaf de ontvangst van het koopcontract tot het moment, dat de akte geregistreerd in de kluis ligt.

Dit om de overdracht van uw woning zo geruisloos mogelijk te laten verlopen.

Na het tekenen van het koopcontract

Na de ontvangst van het koopcontract worden de gegevens in het koopcontract op juistheid onderzocht. De koper en verkoper ontvangen een bevestiging en een vragenlijst ter controle van uw persoonlijke gegevens. Het totale traject wordt verder voor u verzorgd.

Advies

  • Het gelijktijdig passeren van overige akten met de overdracht van uw woning kan voordelig zijn
  • Vóór de overdracht ontvangt u conceptakten. Leest u deze akten in alle rust door!
  • Heeft u nog vragen hierover, dan kunt u ons vanzelfsprekend altijd mailen of bellen
  • Vraag gratis de brochure Woning Kopen en/of Woning Verkopen aan, zodat u goed bent geïnformeerd

Wilt u eerst een prijsopgave ontvangen?